- 3451
Studentii de la jurnalism, comunicare si marketing au aflat sambata de la trei specialisti din mediul iesean ce presupune activitatea in domeniul comunicarii, cum au ajuns ei sa ocupe posturi ravnite de proaspetii absolventi si ce considera ei ca ar trebui sa faca un student pentru a le fi colegi de breasla dupa finalizarea studiilor.
Plusul conferintei « De la student la specialist in domeniul comunicarii » a fost dat de diferentele dintre speakeri la nivel de parcurs profesional. Astfel, Bogdan Seuleanu, actualmente marketer la Palas Iasi, a incercat sa evite domeniul vanzarilor dupa ce a terminat FEAA Universitatea Cuza din Iasi, urmand sa se angajeze in cele din urma la Iulius Mall unde a devenit pasionat de vanzari. Claudiu Florea a dorit sa isi urmeze pasiunea si sa lucreze ca balerin, insa din cauza lipsurilor financiare din domeniul artistic in Romania, a renuntat la idee. In Germania a luat contact cu industria publicitatii si a vazut imediat oportunitatea de a profesionaliza acest domeniu in tara, astfel incat el sa arate ca in afara. A revenit in Romania unde s-a angajat in Iasi, la Agency One, iar mai apoi si-a deschis propria afacere in domeniul comunicarii de care este foarte mandru. Alexandru Grigoras a terminat masterul de marketing la FEAA si a inceput sa lucreze inca din timpul facultatii la Departamentul Media al Universitatii Alexandru Ioan Cuza, primul departament de acest gen ce functioneaza intr-o universitate din Romania.
Desi studentii au incercat sa ii traga de limba pe cei trei vorbitori, sa le «fure» secretele profesionale rezumate in constructii de genul « cei X pasi prin care », invitatii au recunoscut ca parcursul fiecaruia nu poate fi decat diferit, adaptat fiecarui absolvent in functie de experientele si asteptarile individuale. Cu toate acestea, cu totii au fost de acord ca pasiunea este, desigur, ingredientul cheie al unei cariere de comunicator. Munca depusa inca de pe bancile facultatii, fie in ONG-uri, asociatii studentesti sau in cadrul practicii de vara, isi va arata roadele in momentul in care iti cauti de lucru dupa ce ti-ai incheiat studiile. Claudiu Florea a insistat asupra importantei cititului pentru ca prin intermediul cartilor te intalnesti cu situatii rare, care te determina sa gandesti.
Moderatoarea Madalina Tinteia si-a facut simtita prezenta in momentele cheie ale conferintei, a reusit sa « smulga » pe alocuri marturisiri mai personale de la invitati si nu a lasat discutia sa lancezeasca in nici un moment. La finalul conferintei, studentii si-au pus mintile crete si creative la contributie intr-un exercitiu de relansare a Palatului Culturii. Echipele au primit un feedback constructiv de la invitati, iar cea mai buna echipa a fost premiata cu carti.
Dupa ce am zambit in poze si am mancat prajituri, am parasit evenimentul cu un plus de optimism fata de viitorul domeniului comunicarii si sper ca studentii participanti au mai pavat cateva caramizi informationale in drumul care duce de la studentie la profesia de comunicator.