anunt
Disponibilitate: 
Proiecte
Nivel cariera: 
Entry-level
Mid-level
Oferta: 
premiu nespecificat
Expira: 
20 Dec 2012 - 31 Jan 2013
stats

Concurs pentru identitatea vizuala a Aeroportului

In perioada 20 decembrie - 31 ianuarie 2013Aeroportul Iasi organizeaza un concurs pentru schimbarea identitatii vizuale. Actuala identitate vizuala nu corespunde cerintelor actuale la nivelul imaginii si nici a ceea ce se doreste promovat la nivelul Iasului, al tarii dar si in afara granitelor - atat pentru cetatenii romani cat si pentru cetatenii straini interesati de Iasi. Concursul este adresat atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice sau diferitelor grupuri formale sau informale.

Imagine: 

SCOPUL identitatii vizuale este:
- sa introduca noi capabilitati (cladire noua, terminal nou, pista noua)
- sa stabileasca o noua directie corporate
- sa consolideze identitatea corporate interna
- sa genereze incredere pentru viitor (“trust for future”) din partea comunitatii

Care este grupul tinta?
Target principal: utilizatori ai zborurilor externe si interne catre si de la Iasi dar si potentiali vizitatori ai Iasului, fie ca sunt interesati de business, de cultura, de pelerinaj religios sau de servicii in sanatate.
Target secundar: colaboratori din tara si din strainatate – operatori aerieni, clienti, furnizori, parteneri, finantatori, etc.

Perceptia publica:
In prezent perceptia publica este mai mult defavorabila decat favorabila, cu o componenta de subapreciere in registrul comic. Din cauza unei intamplari din trecutul apropiat, tematica principala atribuita Aeroportului Iasi este “mistretul”.

Refacerea perceptiei publice locale si nationale este o componenta importanta a procesului de schimbare, ce va incepe in timpul si mai ales dupa asumarea unei noi identitati vizuale.

Despre concurs:
Pe cine provocam, cui ne adresam?
Persoane fizice: elevi, studenti, amatori sau profesionisti in grafica, branding, imagine, concepte vizuale, etc. Nu am fixat o limita de varsta, minima sau maxima. De asemenea nu vom permite discriminari de vreun fel (in functie de rasa, gen, religie, ocupatie, statut social, etc.) la inscrierea in concurs.
Grupuri formale: asociatii, fundatii, sindicate, patronate, etc.
Grupuri informale: clasa aXI-a Z de la Liceul de Arta Y, grupul de initiativa civica X, grupul de prieteni Y, etc.
Persoane juridice de drept public sau de drept privat: institutii publice, universitati de stat, universitati private, firme de consultanta in branding, agentii de publicitate, etc. ce vor sa contribuie, pro-bono, la noua identitate vizuala a Aeroportului Iasi

Cerinte CREATIVE:
Cum dorim sa ne perceapa audienta ?
Cel mai important mesaj pe care am vrea ca noul concept de identitate vizuala sa-l transmita despre Aeroportul Iasi: “Distractiv, nu te plictisesti cat timp astepti avionul. Te simti bine, iti vei aminti de acest loc.” / “Fun, you are not bored while you wait for your plane. You are having fun, you will remember this place”

Hint - pasii creativi ar putea fi:
1. stabilirea unei tematici principale a Aeroportului Iasi si cum s-ar putea sustine aceasta (argumentare)
2. stabilirea unui slogan care sa se potriveasca tematicii
3. stabilirea unui logo care sa se potriveasca tematicii

De exemplu, daca tematica principala ar fi petrecerea timpului de asteptare din aeroport intr-un mod cat mai placut, distractiv, sloganul ar putea fi “Iasi Airport…IS fun !”. Tematica s-ar putea sustine prin:
- amenajarea in anumite spatii de asteptare a unor spoturi wireless, jocuri pe calculator, pinball, darts, minifotbal de masa, trambulina mica pentru copii, etc.
- oferirea unei machete personalizate/ a unei cutii cu bomboane calatorilor care isi serbeaza ziua de nastere in ziua tranzitarii Aeroportului Iasi
- tombole tip “supermarket” – calatorul nr. 1000, 10.000, etc.
Logo-ul ar trebui sa fie in ton cu tematica principala.

Asadar, daca Aeroportul Iasi ar fi o persoana, aceasta am vrea sa fie:
- amuzanta (FUN)
- calda (WARM)
- inovativa (INNOVATIVE)
- relaxata (CASUAL)
- in tendinte (TRENDY)
- unica (UNIQUE)
- tanara (YOUNG)
- fresh (FRESH)
- deschisa (OPEN)

Drepturile de autor ale lucrarii vor fi cedate Aeroportului International Iasi, prin contract. Acesta va inregistra lucrarea la OSIM (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci).

Cerinte TEHNICE:
- Numele recomandate pentru a fi folosite in propunere sunt “Aeroportul IASI” sau “IASI Airport”
- Logo-ul poate fi simbol (element abstract cu numele scris separat) SAU logotip (incorporeaza numele in logo)
- Gama cromatica este la libera alegere
- Formatul propunerii trebuie sa fie “for all media”
- Propunerea de logo, pentru vizualizare si jurizare, poate fi trimisa in format “.jpg” sau “.pdf”. In cazul selectarii, lucrarea va fi predata in format vectorial.
- Propunerea va fi insotita de fisa de identitate (fontul scrisului, culoare, descriere, etc.)

Restrictii / Limite:
- Mistretul, deocamdata. In viitor poate il vom folosi pentru jocuri de calculator branduite sau pentru concursuri de vanatoare, tematice
- Nici reprezentarea - pentru logo - a altor animale nu s-ar potrivi cu domeniul de activitate al Aeroportului Iasi – insa daca lucrarea este exceptionala prin originalitatea si argumentare, va fi tratata cu atentie.

Continut obligatoriu:
- NU EXISTA continut obligatoriu
- Inspiratia poate porni de la actualul logo, de la exemplul din cerintele creative, de la organizatii asemanatoare, de la organizatii din alt domeniu de activitate, de la propria proiectie in viitor asupra Aeroportului Iasi, oricat de indrazneata ar fi.

Juriu si premii:
Aceste informatii dar si criteriile de jurizare si intrebarile frecvente vor fi publicate in cel mai scurt timp pe site-ul oficial al Aeroportului International Iasi, www.aeroport.ro

Vom utiliza de asemenea si urmatoarele pagini, pentru comunicare:Facebook, Twitter, Bloggersi Youtube.

Deadline:
Lucrarile (pe CD / DVD / transfer online ) se vor preda pana in data de 31 ianuarie 2012 ora 12.00 direct, la Punctul de Control nr.1 al Aeroportului Iasi – cu datele de contact pe coperta / plic SAU prin transfer online la adresa  marketing@aeroport.ro – cu datele de contact in mesaj.

In decurs de 48h de la predare se va trimite mesaj de confirmare a primirii si inregistrarii lucrarii.

Pentru mai multe detalii, accesati sursa.

Iti place ce tocmai ai terminat de citit?
Aboneaza-te prin email sau RSS ca sa fii la curent cu noutatile de pe site.