anunt
Disponibilitate: 
Proiecte
Nivel cariera: 
Entry-level
Mid-level
Expira: 
10 Apr 2020
stats

Fond de creație și producție artistică în condiții de izolare

Fundația9 lansează un program de susținere a artiștilor independenți constând în micro-granturi pentru producția și creația artistică în condițiile de izolare impuse de pandemia CoVID19.

Programul beneficiază de un buget de start limitat prin sponsorizarea primită din partea BRD, partenerul fondator al fundației, special alocată în acest scop. Sperăm ca prin eforturi conjugate, să atragem resurse suplimentare pentru a putea susține un număr cât mai mare de artiști.

Programul se va întinde pe o durată de 3 luni în sensul susținerii reconversiei și amortizării efectului de șoc al situației actuale.

Acordarea granturilor se va face printr-un apel de proiecte distribuit prin mijloacele și canalele de comunicare ale Fundației9 prin care dorim să oferim granturi mici cu următoarele praguri de finanțare :

·        1.000 euro

·        2.000 euro

·        3.000 euro

Sumele sunt sume brute. Forma contractuală recomandată pentru acordarea acestor granturi este contractul de cesiune a drepturilor de autor. Din sumele brute, reprezentând grantul, se vor scădea contribuțiile sociale și taxele necesare, urmând ca beneficiarului/ beneficiarilor să li se transfere în cont o sumă micșorată cu contravaloarea acestor taxe.

Criteriile de selecție și acordare a granturilor :

1.      Capacitate de producție în condiții de izolare :

Criteriul principal va fi capacitatea proiectului de adaptare a lucrului individual în condiții de izolare, cu un minim de mijloace disponibile și de producție a unei lucrări individuale sau de grup al cărei rezultat final poate fi prezentat sub forma unui fișier video disponibil pentru public pe platforma fundatia9.ro.

2.      Statutul artistului :

Artiștii trebuie să fie independenți din punct de vedere contractual, nu au statut de salariat/ angajat.

3.      Conținutul artistic produs :

Programul vizează susținerea și nu asistența artiștilor independenți, ceea ce face ca selecția propunerilor de idei și proiecte să țină cont de conținutul artistic propus. Din această perspectivă, vom analiza :

  • originalitatea ideii
  • capacitatea de producție  - demonstrare a abilităților de punere în practică a ideii / conceptului propus prin descrierea cât mai coerentă a unui plan de dezvoltare al proiectului
  • capacitatea de păstrare a calității proiectului în forma finală de prezentare (a  fișierul video)
  • respectarea unor criterii de bază legate de conținutul unor fișiere video care vor fi disponibile pentru toate categoriile de public. Nu vor fi acceptate propuneri care au un conținut discriminatoriu.

Mod de implementare:  Artistul/ artiștii produce/ produc ideea de proiect în format de tip fișier video care va fi predat în formă finală cu toate editările necesare pentru a putea fi viralizat pe canalul de YouTube al Fundației9.

Termen de execuție:  13 zile.

4.      Calendar:

1 aprilie: lansarea apelului de proiecte

10 aprilie : termen limită de depunere a propunerilor de proiecte

10 -15 aprilie : evaluarea propunerilor și selecția lor

15-17 aprilie: informarea beneficiarilor

30 aprilie: predarea fișierelor video în formă finală către Fundația9.

1-15 mai: urcare pe platformele de comunicare ale Fundației9.

Suntem conștienți de resursele limitate de care dispunem pentru a acoperi nevoile critice cu care se confruntă sectorul cultural și creativ independent, din acest motiv deschidem această inițiativă spre consultare și participare cu resurse și expertiză.

Așadar, pentru a putea răspunde într-un mod optim vulnerabilităților specifice ariei culturale și creative, vă  invităm să luați parte la construcția acestui program pentru corelarea cât mai eficientă a eforturilor fiecăruia dintre noi și pentru ieșirea din situația excepțională în care ne aflăm.

Pe scurt, prin acest mesaj, dorim să vă invităm :

-         să ne oferiți sprijin/ feedback pe planul de acțiune propus și eventuale sugestii de îmbunătățire : praguri de finanțare acordate, calendar de implementare, alte sugestii;

-        să participați, în măsura posibilității, cu resurse financiare sau echipamente pentru dezvoltarea programului.

-        să ne transmiteți sugestiile dumneavoastră pentru ariile culturale în care activați pentru soluții pe termen mai lung care să sprijine ieșirea din criză. 

Întrucât dorim să lansăm apelul de proiecte în cel mai scurt timp cu putință, vă invităm să ne transmiteți sugestiile și propunerile dvs. până miercuri, 25 martie.

Toate propunerile venite vor fi analizate și discutate online de către un grup de lucru format din membri ai echipei executive  și ai Consiliului Director al Fundației9 pentru a selecta cele mai bune soluții de susținere și intervenție.

Iti place ce tocmai ai terminat de citit?
Aboneaza-te prin email sau RSS ca sa fii la curent cu noutatile de pe site.