eveniment
Data:
17 Aug 2020 - 19:00
Loc:
Facebook AltIași (online)
- 2611
Luni, 17 august 2020, de la ora 19:00, Asociația Culturală AltIași organizează o dezbatere online, transmisă pe pagina de Facebook a asociației, cu privire la planurile Ministerului Educației și Cercetării de a schimba programa de învățământ pentru elevii de gimnaziu. Dezbaterea, moderată de managerul cultural George Pleșu, îi are ca invitați pe artistul vizual Dan Perjovschi, muzicianul Răzvan Popovici, artista Laura Borotea și profesoarele Rita Bădulescu (arte plastice) și Antoaneta Luchian (muzică), inițiatoarele petițiilor care solicită menținerea obligativității Educației Plastice și Educației Muzicale.
Antoaneta Luchian este profesor de Educație muzicală la Colegiul Național Iași și Colegiul Național Costache Negruzzi din Iași. Fondator și formator al Proiectului MEMIS (Mai Multă Educație Muzicală în Școli), administrator și editor al paginii www.edumuzicala.ro.
Dan Perjovschi este unul dintre cei mai reprezentativi artişti contemporani români, cu numeroase expoziţii personale şi participări de grup în instituţii internaţionale consacrate. Practica sa constă în comentarii critice, prin desen şi text, la adresa unor subiecte problematice ale lumii contemporane: consumism, democraţie, terorism, corupţie, manipulare politică şi mediatică, implicare socială. Discursul său este un răspuns la contextele în care lucrează, iar proiectele iau forma unor vaste instalaţii grafice pe suprafeţe diverse (pereţi, ferestre, pardosele) sau a unor publicaţii, de obicei ziare alb-negru cu ilustraţii, care sunt distribuite vizitatorilor.
George Pleșu este președintele Asociației Culturale AltIași, care a dezvoltat proiectele www.altiasi.ro (din 2008), www.iasimulticultural.ro (un site, o aplicație pe mobil și un catalog tipărit) și directorul galeriei de artă contemporană Borderline Art Space. A fondat recent spațiul hibrid Art+Design, o librărie cu carte de artă, arhitectură și design și platformă pentru diverse evenimente din zona industriilor creative. Între 2014-2018 a fost profesor asociat al Univ. Al.I.Cuza din Iași, unde a predat „Managementul instituțiilor culturale”.
Laura Borotea este artist, curator și manager cultural, membru al proiectul colaborativ Monotremu. Este co-fondator al Asociației Minitremu dedicată facilitării accesului copiilor și tinerilor la arta contemporană, organizație nominalizată în cadrul premiilor A.F.C.N (2017) la categoria Comunicare și mediere culturală cu proiectul Minitremu Art Camp – o tabără anuală de artă contemporană pentru liceeni. În prezent este profesor asociat la Liceul Vocațional de Artă din Târgu Mureș, unde a introdus pentru anul școlar 2017-2018 opționalul de Artă Contemporană.
Răzvan Popovici este iniţiatorul şi directorul executiv al Festivalului Chiemgauer Musikfruhling din Traunstein, Germania, care celebrează în acest an 16 ani de existență şi al seriei de concerte de muzică de cameră “Pèlerinages” din München. Este în același timp iniţiator şi director executiv al Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo din Bucureşti pe care l-a transformat intr-o platformă culturală europeană de mare succes. Aceasta include Festivalul SoNoRo (14 ani), proiectul educativ SoNoRo Interferenţe (13 ani), SoNoRo Arezzo (9 ani), SoNoRo Conac (7 ani), SoNoRo Sofia (2 ani) si
SoNoRo Musikland (1 an).
Rita Bădulescu este profesor de arte plastice (pictură, grafică, desen) la Colegiul de Artă „Carmen Sylva” din Ploiești și membru UAP Filiala Prahova. Organizator al proiectului „Atelier Bădu”, expoziții periodice la care participă foști elevi, absolvenți ai Universităților de Artă. Autoare de manuale la editurile Corint și Humanitas.
Textele celor două petiții pot fi consultate aici:
Pagina de Facebook AltIași: https://www.facebook.com/AltIasi/
Eveniment realizat în cadrul proiectului Afterschool, organizat de Asociația Culturală AltIași și cofinanțat
de AFCN. Parteneri media: RFI, Radio România Cultural, Modernism.ro.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este
responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea
sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.