- 2776
Street Delivery este un eveniment-manifest care se intampla in fiecare an in Bucuresti, Timisoara si, din 2013, in Iasi (curand si in orasul tau!). Street Delivery are ca misiune recuperarea spatiului public si schimbarea dezvoltarilor urbane in orase pentru oameni. Impotriva tendintei generalizate in Romania, Street Delivery inchide strazile pentru masini si le deschide pentru oameni, transformand carosabilul in spatiu de promenada pentru pietoni, biciclisti si cetateni care isi iubesc orasul.
Ca in fiecare an, Street Delivery isi schimba logo-ul si identitatea vizuala pentru a nu ne impietri intr-un „brand” si pentru a da ocazia designerilor romani sa contribuie cu viziunea lor la eliberarea strazilor. Logo-ul Street Delivery 2013 este desenat de Alexandru Ciubotariu (Pisica Patrata), ilustrator, street artist si istoric al benzii desenate romanesti.
Tema Street Delivery 2013 porneste de la ideea ca locuitorii au dreptul la patrimoniu, arhitectura de calitate si peisaj, la fel cum au dreptul la sanatate si justitie (Declaratia de la Cluj – OAR 2008). De aceea, Street Delivery isi propune un exercitiu de locuire civilizata prin patrimoniu si arhitectura de calitate. Avem dreptul sa ne pastram cultura arhitecturala si sa o aparam de kitschul alimentat cu indiferenta si bani.
Street Delivery declara:
Arhitectura este pentru oameni.
Arhitectura de calitate este patrimoniu pentru viitor.
Spatiul public nu are valoare fara patrimoniu.
Patrimoniul e o resursa limitata care, odata pierduta, nu poate fi inlocuita.
Ca sa salvezi patrimoniul, trebuie sa-l ingrijesti si sa-l sporesti.
Patrimoniul este in acelasi timp un bun privat si unul colectiv.
Patrimoniul bine gestionat aduce profit.
Ca locuitori ai orasului si cetateni, pretindem locuire de calitate!
Ii invitam pe aplicanti sa reflecte asupra declaratiei de mai sus si sa o ia in considerare in propunerile lor de proiecte.
Timeline:
- sesiunea de depuneri proiecte se incheie pe 12 mai.
- raspunsurile se dau pana pe 26 mai.
Sursa: streetdelivery.ro