articol
stats

La Buzz!Camp s-a cautat drumul spre succesul in cariera

Peste 300 de studenti ai ciclurilor de licenta, master si doctorat din Iasi au parasit ieri, 11 aprilie 2013, salile de curs pentru a participa la a 9-a editie a evenimentului national Buzz!Camp. Acesta s-a desfasurat la Hotel Traian si a fost dedicat tinerilor care doresc  sa investeasca timp in dezvoltarea lor personala si profesionala, prin participarea la o serie de conferinte si workshop-uri. 

Speakerii din acest an care s-au dorit a fi o sursa de inspiratie pentru studenti au fost Ilie Farte, conf. univ. dr. al Universitatii „Al. Ioan Cuza”, Alexandru Grigoras, specialist comunicare in cadrul Departamentului Media al Universitatii „Al. Ioan Cuza” si Crina Stefan, Division Sales Manager, Avon Cosmetics Romania.

Acestia au incercat, prin expunerea exemplului personal, sa ii motiveze pe cei prezenti la eveniment, facandu-i sa inteleaga cat este de important sa indrazneasca sa-si caute si sa isi gaseasca drumul in cariera. Pentru asta, le-au prezentat cateva povesti personale si sfaturi utile din experienta lor profesionala, menite sa ii pregateasca pentru succes si sa ii incurajeze sa accepte provocarile si oportunitatile de care vor avea parte pe parcursul vietii lor.

Alexandru Grigoras le-a dat o veste proasta studentilor: „Studiile universitare nu mai sunt ca pe vremea parintilor nostri. Adica nu va mai dau sansa sa ocupati un loc de munca automat dupa ce le incheiati.” Cu toate astea, acesta a venit si cu o solutie „Faceti ceea ce va place si este absolut imposibil sa nu va gasiti ceva de lucru, un job care sa va ofere satisfactii  si, implicit, o remuneratie. Faceti din tot ceea ce va place o oportunitate.”  Pentru asta, Alexandru Grigoras le-a prezentat şi cateva lucruri utile despre cea mai simpla si folosita unealta, la momentul actual, de promovare personala, respectiv reteaua sociala Facebook. Prin studiile de caz ilustrate pe Universitatea „Al. I. Cuza” din Iasi, acesta a reusit sa ilustreze cum aceasta retea de socializare nu mai este de mult „un moft, ci un musai” si sa ii faca pe studenti sa inteleaga faptul ca ei singuri sunt cei care isi pot face cea mai buna campanie de marketing si de PR pentru propriul brand.

Nici pentru Crina Stefan nu a fost usor sa isi gaseasca drumul in cariera chiar dupa absolvirea facultatii. Aceasta a povestit studentilor traiectoria tumultoasa pe care a avut-o in cautarea succesului, incercand sa ilustreze faptul ca „risti, deci castigi”, ca fiecare persoana trebuie sa isi cunoasca limitele si sa si le depaseasca, nelasand oportunitatile sa treaca neobservate. „Nu exista o reteta a succesului, dar o persoana care este deschisa si incearca este mult mai castigata chiar daca nu a reusit, pentru ca are o experienta in plus fata de cei care doar stau si privesc la cei care se lupta acolo in linia intai. Dupa terminarea facultatii am trimis multe CV-uri. Raspunsurile insa nu au fost la fel de multe. In acel moment mi-am pus o multime de intrebari, respectiv oare ce nu am facut suficient, oare unde este acel angajator care sa ma vrea pe mine. Pana la urma am gasit rapunsul. Nu a fost usor, dar iata ca daca la inceput schimbat firmele la 5-6 luni, astazi pot spune ca sunt de 8 ani in Avon si ca imi face placere sa ma trezesc dimineata si sa fac ceea ce fac. Cel mai important in viata este sa fii atent la ceea ce se intampla in jurul tau si sa faci alegerile potrivite.

Ilie Farte, conf. univ. dr. al Universitatii „Al. Ioan Cuza”, a incercat sa ii faca pe studenti sa afle ce vor, cine sunt si cum actiunile lor sau a celor din jur ii definesc sau ii pot face fericiti, insistand asupra costului de oportunitate:  „Actiunile te definesc, dar nu esti produsul actiunilor tale. Este mai important sa te lasi dus de actiunile tale, de actiunile altora intr-un anumit loc, decat sa incerci sa faci o usa dintr-un zid pentru a ajunge in lacasul fericirii. Oamenii autentici sunt cei care actioneaza in functie de nevoile lor, de dorintele lor, de ratiunea lor, de scopul vietii lor. Pentru asta trebuie sa stii ce vrei. Intotdeauna sa va asigurati ca actiunile, deciziile, alegerile au un cost de oportunitate ridicat. Sacrificati ceva pentru deciziile dumneavostra si atunci cand veti face asta o sa fiti patrunsi de importanta actiunilor dumneavostra. Atunci viata va va fi mai placuta.

Evenimentul BUZZ!Camp se afla la editia a 9-a, desfasurandu-se la nivel national in 5 orase din tara, respectiv Timisoara (4 aprilie), Iasi (11 aprilie), , Bucuresti (15-19 aprilie), Cluj (23 aprilie), Brasov (25 aprilie) si Galati (16 mai). Anul acesta, la Iasi, participantii pasionati de economie si IT au avut oportunitatea sa participe si la doua workshop-uri, sustinute de reprezentanti ai unor companii de top din Iasi, cu posibilitatea de angajare.

 

*Guest writer pentru acest articole este Andra Petrariu, jurnalist.

Avancronica


Articol scris de Guest writer | Sâm, 13/04/2013 - 00:52
Iti place ce tocmai ai terminat de citit?
Aboneaza-te prin email sau RSS ca sa fii la curent cu noutatile de pe site.
Despre editor
imaginea utilizatorului guestwriter

In postura de guest writer se afla toti acei oameni apropiati de spiritul AltIasi ale caror opinii le pretuim si dorim sa le impartasim cititorilor.