anunt
Disponibilitate: 
Proiecte
Nivel cariera: 
Entry-level
Mid-level
Oferta: 
excursie la Copenhaga
Expira: 
04 Feb 2014 - 04 Mar 2014
stats

„Generation Awake” - concurs de fotografie

Campania „Generation Awake”, desfasurata de Comisia Europeana, anunta concurs de fotografie pentru prezentarea de sugestii cu privire la transformarea deseurilor in resurse. Castigatorul va primi drept premiu o excursie la Copenhaga, „Capitala europeana verde” 2014. Data limita pana la care puteti trimite propunerile voastre este 4 martie, ora 17:59 GMT.

Imagine: 

Cea mai recenta etapa a campaniei „Generation Awake”, desfasurata de Comisia Europeana, se concentreaza asupra consecintelor economice, sociale si personale, precum si din punct de vedere al protectiei mediului, ale utilizarii resurselor intr-un mod nesustenabil. Campania are drept obiectiv constientizarea de catre consumatori a consecintelor pe care tiparele lor de consum le au asupra resurselor naturale, prezentand beneficiile deciziei de a actiona diferit.

Ea se concentreaza in jurul unei pagini de internet total interactive, disponibila in toate cele 24 de limbi oficiale ale UE, unde personaje de desene animate ilustreaza impactul pe care il au asupra mediului deciziile de cumparare de zi cu zi.

In ciuda obiectivelor de reciclare stabilite la nivelul UE si a succeselor obtinute in anumite domenii, deseurile raman o resursa cu o utilizare extrem de insuficienta in Europa. Un studiu elaborat pentru Comisie estimeaza ca punerea in aplicare integrala a legislatiei UE privind deseurile ar conduce la economii de 72 de miliarde de euro pe an, ar spori cifra anuala de afaceri a sectorului gestionarii si reciclarii deseurilor din UE cu 42 de miliarde de euro si ar crea peste 400.000 de noi locuri de munca pana in 2020.

Pagina de internet Generation Awake invita vizitatorii sa descopere valoarea deseurilor, aratand modul in care ele pot fi reutilizate, reciclate, schimbate si reparate, in loc sa fie aruncate. O pagina de Facebook legata de acest subiect invita cetatenii sa accepte provocari cum ar fi reducerea risipei de alimente si economisirea apei. Oricine poate participa si toata lumea este incurajata sa raspandeasca mesajul: deseurile care nu pot fi evitate pot deveni o resursa pretioasa, iar economisirea resurselor inseamna bani economisiti.

Context

In spatele tonului senin al campaniei se afla un mesaj serios: deseurile contin adesea materiale pretioase care pot fi reintroduse in sistemul economic. In prezent, din cauza gestionarii necorespunzatoare a deseurilor, economia Uniunii Europene pierde o cantitate semnificativa de potentiale materii prime secundare. In 2010, productia totala de deseuri in UE s-a ridicat la 2.520 de milioane de tone, o medie de 5 tone pe cap de locuitor si pe an. Prin reducerea, reutilizarea si reciclarea deseurilor, putem contribui cu totii la o economie dinamica si la un mediu sanatos, realizand astfel o economie de resurse de mediu si economice si contribuind la orientarea Europei catre o economie mai circulara, capabila sa valorizeze in mod optim resursele si produsele prin repararea, reutilizarea, refabricarea si reciclarea acestora.

Campania, care este tradusa in toate limbile UE, se adreseaza cetatenilor cu varsta cuprinsa intre 25 si 40 de ani, in special tinerilor adulti care traiesc in mediul urban si familiilor cu copii mici. De la lansarea sa in octombrie 2011, pagina de internet a campaniei a fost vizitata de peste 750.000 de ori, materialele video au fost vizionate de peste 4,5 milioane de persoane si pagina Facebook a atras aproape 100.000 de fani. Aceasta noua faza a campaniei include un concurs de fotografie pentru prezentarea de sugestii cu privire la transformarea deseurilor in resurse. Castigatorul va primi drept premiu o excursie la Copenhaga, „Capitala europeana verde” 2014.

Persoane de contact

Pentru presa: Joe Hennon (+32 2 295 35 93)

Pentru public: Europe Direct la telefon 00 800 6 7 8 9 10 11 sau pe e­mail

Regulament

Sursa: ec.europa.eu

Iti place ce tocmai ai terminat de citit?
Aboneaza-te prin email sau RSS ca sa fii la curent cu noutatile de pe site.